Politics

Idag var det debatt på min skola. SSU:s ordförande Jytte Guteland VS Niklas Wykman, MUF:s ordförande.  Det var faktiskt roligt att se att de tog sig tid för att komma ut till skolor, men det kändes verkligen inte så välgenomfört. Delvis så var debattörerna riktigt dåliga, och delvis så var skolan lite oförberedd. Det är lätt för någon utomstående att titta och peka på vad som är dåligt, men jag har själv deltagit i en debatt (för Piratpartiet) och jag är mycket medveten om att det är svårt att delta i sånt. Jag tycker själv att jag gjorde dåligt ifrån mig, men det var min första debatt och då är misstag hyfsat ursäktade. Mina erfarenheter säger mig dock att det fanns saker som fattades.

Skillnaden är stor när det gäller Guteland och Wykman, de är två helt olika sorters politiker. Den förstnämnda spelar på känslor och vädjar till empatin bland folk, den andra hänvisar till siffror och tilltalar den mer det logiska egoistiska delen av förnuftet. En sak har båda gemensamt, de spenderar halva sina tal med att klaga på varandras uttalanden. Det är ett problem när man sitter där och påpekar att den andra ljuger och sen ljuger man själv. Det gör att politiker förlorar trovärdighet, speciellt bland unga, för att oavsett om vad de tror så hjälper det inte att spela en dokusåpa framför väljares ögon.

Det spelar ingen roll hur populärt Paradise Hotel är, det är verkligen inte något våra politiker ska syssla med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0