Miljöpartiet - När makten blir målet

Usch. Jag kan inte låta bli att må illa när jag hör det här. Miljöpartiets ställning i datalagringsdirektivet har varit tveksam och det har varit svårt att få raka svar ifrån någon inom organisationen. Men nu är det smärtsamt uppenbart. Miljöpartiet vill övervaka medborgare och effektivt ta död på privatliv, integritet och grundläggande demokratisk rätt.

Detta är största anledningen till att jag blev Pirat. Partierna i riksdagen visar gång på gång varför man inte kan lita på deras företrädare. Jag tänker inte rabbla upp varför direktivet är bland det sämsta som hänt medborgarrätten, men jag kan ge bra länkar. Här står det om hur vi stoppar det här.


Full Mental Straightjacket skriver bra om ämnet


Förövrigt så hoppas jag att modiga miljöpartister håller sina löften om direktivet.


Kommentarer
Postat av: anna

sv: ja krunegård är fantastisk, grym live också.

2010-03-01 @ 12:27:45
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0